Înregistrarea tardivă a copiilor cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani

Tipărire

Dacă declarația de naștere a fost făcută după trecerea unui an de la data nașterii, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea primarului unității administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul , și cu avizul conform al  Direcției Generale de Evidență a Persoanelor a Municipiului București . Înregistrarea nașterii se realizează în termen de 90 de zile de la data solicitării.

Cerere tip - se completează cu MAJUSCULE (LITERE DE TIPAR) şi se tipăreşte obligatoriu față-verso
  - Cerere tip - Cerere pentru înregistrarea tardivă a naşterii
  - Cerere tip - Declaraţie consimţământ verificări
  - Cerere tip - Declaraţie identitate
  - Cerere tip - Declaraţie locuinţă

  1. Certificatul medical constatator al nașterii; (original)
  2. Cererea scrisă a declarantului
  3. Declarația persoanei a cărei naștere nu a fost înregistrată
  4. Declarația părinților / ocrotitorului / reprezentantului legal al persoanei, la care anexeaza 2 fotografii mărimea 3/4 cm
  5. Actul de identitate al mamei; (original)
  6. Actul de identitate al declarantului; (original)
  7. Certificatul de căsătorie al părinților copilului dacă aceștia sunt căsătoriți; (original)
  8. Certificatul de naștere al mamei / tatălui în cazul în care nu sunt căsătoriți; (original)
  9. Declarația de recunoaștere a unui copil născut în afara căsătoriei.

 și după caz:

  1. Declarația cu privire la numele semnată de ambii părinți  în fața ofițerului de stare civilă sau a unui notar , în cazul în care aceștia sunt căsătoriți, dar au diferite nume de familie;
  2. Declarația ambilor părinți cu privire la prenume atunci când au ales altul decât cel trecut în certificatul de constatare a nașterii;
  3. Declarația de domiciliu privind domiciliul copilului, în cazul în care părinții au domiciliul diferit. 
  4. Declarația privind copiii născuți, în toate cazurile în care un persoană de sex feminin solicită înregistrarea nașterii de vânzare

(1)  Dacă nașterea s-a produs în străinătate și nu a fost înregistrată la autoritățile locale / diplomația diplomatică sau oficiul consular al României sau a fost înregistrată cu date nereale  privind identitatea părinților , întocmirea actului de naștere se face în țară, în baza certificatului medicale constatator al nașterii eliberat de autoritățile medicale străine sau, după caz, în baza certificatului de naștere, legalizat, după ce DEPABD verifică, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe - Departamentul consular, denumit în continuare MAE - DCons., dacă nașterea nu a fost înregistrată sau, dupa caz, data care a fost inregistrata in strainatate.

(2) Dacă în urma verificărilor sa stabilit că nașterea a fost înregistrată corect în străinătate, se efectuează procedura privind transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate.

(3) În cazul în care, în urma verificărilor s-a constatat că nașterea a fost înregistrată cu date nereale, ofițerul de stare civică stabilește în ce anume constată diferența dintre datele înregistrate în actul înregistrat și datele de identificare reale ale părinților copilului, pe baza de documente și declarații ale persoanelor care pot da relații, inclusiv ale părinților copilului, date în fața ofițerului de stare civilă sau notarului public.