Acte necesare Serviciul Stare Civilă

Transcriere certificat/extras de căsătorie la dobândirea-redobândirea cetățeniei române


ATENȚIE !

DEPUNEREA DOSARULUI LA SERVICIUL DE STARE CIVILĂ DIN CADRUL PRIMĂRIEI SECTOR 2- DIRECŢIA PUBLICĂ DE EVIDENŢĂ PERSOANE ŞI STARE CIVILĂ SE FACE DOAR PE BAZĂ DE PROGRAMARE ONLINE.

Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul prevederilor art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care nu au avut niciodată domiciliul în România   se face în termen de 60 de zile de la depunerea cererii, după cum urmează:
a) cu aprobarea primarilor sectoarelor municipiului București și cu avizul conform al șefilor serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor municipiului București
b) cu aprobarea primarilor municipiilor reședință de județ și cu avizul conform al șefilor serviciilor publice comunitare județene de evidență a persoanelor.

Astfel, cetățenii români care au dobândit / redobândit cetățenia română și nu dețin act de identitate / pașaport românesc pot solicita transcrierea certificatului de stare civilă și în următoarele localități:

Alba IuliaAradPiteștiBacăuOradeaBistrițaBotoșaniBrașovBrăila,  Primăria Sector 1Primăria Sector 3Primăria Sector 4Primăria Sector 5Primăria Sector 6,  BuzăuReșițaCălărașiCluj-NapocaConstanțaSfântu GheorgheTârgovișteCraiovaGalațiGiurgiuTârgu JiuMiercurea CiucDevaSloboziaIașiBaia MareDrobeta-Turnu SeverinTârgu MureșPiatra NeamțSlatinaPloieștiSatu MareZalăuSibiuSuceavaAlexandriaTimișoaraTulceaVasluiRâmnicu VâlceaFocșani.


Persoanele care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română şi care au avut domiciliul în România, depun cererea de transcriere (se preia în format electronic) a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă la Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreia se află:

a) ultimul loc de domiciliu avut în ţară, înainte de pierderea cetăţeniei române;
b) adresa imobilului în care a locuit înainte de dobândirea cetăţeniei române, înscrisă în documentul eliberat de structura pentru imigrări;
c) domiciliul stabilit după redobândirea cetățeniei române în temeiul prevederilor art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare; în cazul în care persoanele dețin pașaport în care este menționat domiciliul din străinătate, competența aparține Direcției Publice de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă a Sectorului 1 al Municipiului București.                                                     

ATENȚIE!

Dosarele NU se pot depune prin mandatar, se depun  PERSONAL  de către titularii actelor, reprezentanții legali ai minorilor.

Termenul de soluționare a dosarelor este de 60 de zile.

ACTE NECESARE:

Dovada redobândirii/dobândirii cetățeniei române (Certificat de cetățenie) - original;
Certificat de căsătorie - original;
Certificatele de naștere ale soților - original;
Cărțile de identitate și pașapoartele soților - original ;
Declarații notariale din partea ambilor soți cu privire la regimul matrimonial ales de aceștia, dacă se solicită înscrierea regimului matrimonial în actul de căsătorie.

  • declarațiile soților, cetățeni români, cu privire la numele de familie purtat după căsătorie, în situația în care în certificatul/extrasul de căsătorie/extrasul multilingv al actului de căsătorie procurat din străinătate nu se face referire la numele soților după căsătorie pot fi autentificate sau date în fața ofițerului de stare civilă care înregistrază cererea de transcriere; numele de familie al celuilalt soț, cetățean român, se poartă numai cu consimțământul acestuia consemnat prin declarație autentificată sau dată în fața ofițerului de stare civilă.
  • declarații notariale din partea ambilor soți cu privire la regimul matrimonial ales de aceștia, dacă se solicită înscrierea regimului matrimonial în actul de căsătorie. În situația în care în certificatul/extrasul de căsătorie/extrasul multilingv al actului de căsătorie procurat din străinătate se face referire la regimul matrimonial ales, acesta se înscrie în actul de căsătorie fără a fi necesară prezentarea declarației.

În cazul în care documentele prezentate nu sunt în limba română, se prezintă traducerea și legalizarea acestora !

© 2025 Primăria Sectorului 2 București. Direcția Publică de Evidență Persoane și Stare Civilă. Powered by Direcția Digitalizare I Biroul Digitalizare