Regulament privind programarea online pentru înregistrarea naşterii nou-născuţilor,
eliberarea duplicatelor de naşteri
Întocmirea actului de naştere se face de personalul cu atribuţii de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor și stare civilă sau din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul.
Documentele privind înregistrarea nașterii sunt afișate pe pagina de internet a DPEPSC Sector 2, https://dpepsc.ps2.ro/, secțiunea Programări on-line: Înregistrarea naşterii nou-născuţilor
Declararea nașterii se face în termen de:
30 zile de la data nașterii, pentru copilul născut viu și aflat în viață;
3 zile de la data nașterii, pentru copilul născut mort;
24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înăuntrul termenului de 30 zile.
După împlinirea termenului de 30 de zile, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea Primarului Sectorului 2, precum și cu avizul conform al Direcției Generale de Evidența a Persoanelor - Municipiului București. În acest caz înregistrarea nașterii se realizează în termen de până la 90 de zile de la data solicitării.
1. Programarea în vederea depunerii cererilor
Programarea pentru declararea nașterii sau a eliberării unui duplicat de naștere se poate face on-line, pe pagina de internet a Primăriei Sector 2 sau la ghișeul de relații cu publicul din str. Chiristigiilor, nr. 11-13, sector 2.
Nu se pot face programări prin e-mail, fax sau telefonic.
Înainte de completarea programării, solicitantul se asigură că îndeplinește condițiile privind competența teritorială, nașterea să se fi produs pe raza Sectorului 2 al Municipiului București.
Prin continuarea procedurii de programare online solicitantul este de acord cu prelucrarea datelor personale, în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulație a acestor date.
Solicitantul completează toate câmpurile obligatorii prevăzute în aplicaţia de programare.
Datele personale ale acestuia (numele de familie şi prenumele) se completează întocmai cum rezultă din actul de identitate, fără prescurtări sau iniţiale.
Solicitantul completează în aplicaţia de programare o adresă de e-mail validă, la care va primi un răspuns cuprinzând data şi ora la care a fost programat.
Programarea este gratuită şi netransmisibilă iar înainte de completarea programării, solicitantul se asigură că deține toate actele necesare înregistrării nașterii nou-născutului menționate în lista de documente publicată pe pagina de internet.
Programările neconforme nu vor fi luate in considerare.
Nu se fac programări pentru zilele de sâmbătă sau duminică sau zilele declarate nelucrătoare, stabilite sau anunţate ulterior prin acte normative în care nu se desfășoară activitate de lucru cu publicul.
Nerespectarea oricărei dispoziţii referitoare la condiţiile de programare în vederea depunerii cererii duce la anularea rezervării.
2. Depunerea documentației pentru înregistrare nașterii nou-născuților sau a cererilor pentru eliberarea duplicatului de naștere
Serviciul on-line de programare nu elimină cerința legală ca ambii soți să se prezinte în termenul legal, în fata ofițerului de stare civilă, pentru a depune actele necesare declarării nașterii sau a persoanei îndreptățite să solicite duplicatul de naștere.
Depunerea documentelor necesare declarării nașterii nou născutului se face la sediul Direcţiei Publice de Evidenţă Persoane şi Stare Civilă Sector 2 – Serviciul de Stare Civilă, str. Chiristigiilor nr. 11-13, sector 2, București astfel:
- de către unul dintre soți în cazul în care aceștia sunt căsătoriți, documentele regăsindu-se pe site, la secțiune acte necesare,
- de către ambii părinți când aceștia nu sunt căsătoriți,
- de către mamă când nu există recunoaștere din partea celuilalt părinte,
iar dacă, din diferite motive, nu o pot face, obligația declarării revine medicului, persoanelor care au fost de faţă la naştere, asistentului social sau, după caz, persoanei cu atribuţii de asistenţă socială din unitatea sanitară în care a avut loc naşterea sau oricărei persoane care a luat cunoştinţă despre naşterea copilului.
Neprezentarea în acest interval, neconformitatea datelor din actele prezentate (certificatele de stare civilă și actele de identitate), şi/sau lipsa tuturor actelor necesare duc la anularea rezervării.
Funcţionarul care primeşte documentele, verifică dosarul și înmânează solicitanților o dovadă care cuprinde numărul de înregistrare şi data înregistrării.
Programul de lucru cu publicul aferent activităţii de primire a documentelor, ca urmare a programării datei și orei de depunere, prin aplicația online, pentru înregistrarea nașterii sau a eliberării unui duplicat de naștere se desfăşoară astfel:
Depuneri/Eliberări cereri înregistrare acte şi atribuire CNP:
Luni, Marţi, Miercuri: 08.30-16.00
Joi: 08.30-18.00
Vineri: 08.30-13.30
Depuneri cereri duplicat de naştere:
Luni, Marţi, Miercuri, Joi, Vineri: 08.30-13.30
Eliberări certificate:
Luni, Marţi, Miercuri: 14.00-16.00
Joi: 14.00-18.00
3. Soluționarea cererilor
Cererile se soluționează în conformitate cu prevederile legale în materie, instrucțiunile de lucru și procedurile interne.
Termenul de soluționare a cererilor stabilit la nivelul Serviciul de Stare Civilă este fixat la 1 zi lucrătoare, excepție făcând situațiile în care sunt necesare verificări suplimentare, în acest caz termenul fiind de până la 30 zile sau la înregistrarea tardivă a nașterii, în acest caz termenul fiind de până la 90 de zile.
4. Eliberarea certificatelor de naștere ale nou-născuților sau a duplicatelor de nașteri
Eliberarea certificatelor de naștere ale nou-născuților sau duplicatelor de nașteri se face în programul stabilit, afișat pe situl DPEPSC Sector 2, www.dpepsc.ps2.ro, secțiunea Stare Civilă - Contact Serviciul Stare Civilă
https://dpepsc.ps2.ro/index.php/starea-civila/contact
Nu se fac programări online pentru eliberarea certificatelor de naștere ale nou-născuților sau duplicatelor de naștere.
5. Dispoziţii finale
Prezentul regulament se aduce la cunoştință publică pe pagina de internet a Primăriei Sector 2, Direcţia Publică de Evidenţă Persoane şi Stare Civilă Sector 2, programarea on-line pentru înregistrarea nașterii nou-născuților din sectorul 2 al Municipiului București/eliberarea duplicatelor de nașteri și intra in vigoare la data aducerii la cunoștința publică prin modurile prevăzute mai sus.
Generarea calendarului pentru programare on-line se face săptămânal.
Informațiile privind actele necesare înregistrării nașterii, în funcție de specificul înregistrării, respectiv eliberării duplicatului de naștere se regăsesc pe site-ul www.dpepsc.ps2.ro, la secțiunea Stare Civila- Acte necesare.
Solicitările care nu respectă prezentul regulament, nu vor fi luate în considerare.
Se poate face o singură programare într-o zi.
Persoanele ce optează pentru programarea on-line, se vor prezenta cu 10 minute înaintea orei rezervate în vederea completării cererilor/declarațiilor pentru a fi respectata ora programării.
Neprezentarea la data și ora programate, neconformitatea datelor din formularul de programare sau lipsa actelor necesare duce la anularea programării.
In cazul anulării programării, solicitantul va aplica pentru o nouă programare.
Prezentul regulament produce efecte pe durata menținerii sistemului de programare on-line și poate fi modificat în cazul unor schimbări organizatorice.
Toate datele colectate prin intermediul formularului de programări on-line se vor șterge în mod automat în momentul expirării datei de programare.