Acte necesare Serviciul Stare Civilă

Documente necesare în vederea depunerii cererii de schimbare de nume pe cale administrativă

Cererea se adresează primarului localității de domiciliu a solicitantului; pentru cetățenii români domiciliați în străinătate cererea se depune la primăria ultimei domiciliu a avut în România, iar pentru cei care nu au avut niciodată domiciliu în România, cererea se adresează Primarului Sectorului 1.
Cererea de schimbare a numelui poate fi depusă personal, prin împuternicit cu procură specială  și va cuprinde următoarele documente:
- cerere tip - se completează cu MAJUSCULE (LITERE DE TIPAR) 
   - cerere tip - înscriere mențiune ortografiere;
   - cerere tip - înscriere mențiune schimbare nume;
   - cerere tip - schimbare nume;
   - cerere tip - Monitorul Oficial în care a fost făcută solicitarea de schimbare a numelui (cererea tip pentru publicare este avizată de primăria de domiciliu);
-Cererea de schimbare a numelui trebuie sa fie motivata corespunzător și să fie insoțită de următoarele acte:

a)actul de identitate și certificatele de stare civilă ale persoanei care solicită schimbarea numelui, în original; originalul documentelor se fotocopiază și se restituie acesteia;
b) un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia să nu fi trecut mai mult de un an, în original sau, dacă există mijloace informatice de verificare a autenticității acestuia, se poate prezenta un exemplar al acestuia emis de pe exemplarul original;
c) consimțământul celuilalt soț /părinte în cazul schimbării numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei, respectiv al copilului minor, autentificat la notarul public, sau dat în fața ofițerului de stare civilă;
d) dacă este cazul, consimțământul persoanei al cărei nume se solicită a fi purtat, dat în forma autentică sau în fața ofițerului de stare civilă;
e) dacă este cazul, încuviințarea instanței de tutelă
f) pentru solicitanții care au împlinit vârsta de 14 ani, certificat de cazier judiciar;
g) orice alte documente pe care solicitantul le consideră necesare pentru motivarea cererii sale;
h) procura specială și copia actului de identitate al împuternicitului, în cazul în care schimbarea numelui este solicitată prin împuternicit cu procură specială.

 

În cazul schimbării numelui copilului minor, când cererea de schimbare a numelui minorului de familie și/sau a prenumelui este făcută de către unul dintre părinți,este necesar acordul celuilalt părinte, dat în formă autentică sau în fața ofițerului de stare civilă. Acordul nu este necesar în cazul în care celălalt părinte este declarat mort sau decăzut din exercițiul drepturilor părinteștisau căruia i s-a aplicat pedeapsa interzicerii drepturilor părintești, ori care beneficiază de consiliere judiciară, dacă acesta nu poate exercita autoritatea părintească, sau de tutelă specială și se află în imposibilitatea de a-și manifesta voința din cauza lipsei discernământului.

În cazul persoanei majore care beneficiază de tutelă specială sau consiliere judiciară , cererea de schimbare a numelui de familie și/sau a prenumelui se face de către tutore, cu încuviințarea instanței de tutelă.

Pentru efectele deciziilor/dispozițiilor de schimbare a numelui de familie emise și înscrise în actele de stare civilă se aplică dispozițiile legale în vigoare la data emiterii lor.

Certificatul de stare civilă se eliberează cu noul nume de familie și/sau prenume; la cerere se pot elibera noile certificate de stare civilă și cu mențiunile referitoare la schimbarea de nume, înscrise în actele de stare civilă.

În situația în care schimbarea nu operează asupra numelui de familie de la naștere, certificatul de naștere se eliberează cu mențiunea privind schimbarea numelui de familie.

 

© 2024 Primăria Sectorului 2 București. Direcția Publică de Evidență Persoane și Stare Civilă. Powered by Direcția Digitalizare I Biroul Digitalizare